reklama

Keď známka zabolí

Mám dostať iné ako A-čko? Z voliteľného predmetu? Naše poctivé a premyslené hodnotenie s kolegyňou 3 študentky v skupine zasiahlo. S dvomi z nich som sa nestihol ani rozlúčiť a zaželať im veľa šťastia - zmizli, kým som vybehol z miestnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Incident isto zabolel, ale chcem, aby poučil. Keď skončíš školu, málokoho bude zaujímať, že si mala červený diplom a prospechové štipendium. Budú ich zaujímať iba Tvoje schopnosti. Ba čo viac, bude ťažké nájsť prácu primeranú Tvojim ambíciám a budeš sa musieť vypnúť k vyššiemu výkonu a využiť všetky svoje schopnosti, aby si sa zaradila tam, kde Ťa to bude baviť.

Ich postoje ma vrátili do mojich študentských čias. Tiež som ťažko niesol iné ako jednotky a vždy som sa snažil o čistý štít. Dnes by som už svoje študijné výsledky hodnotil úplne inak. Čo si sa naučil? Čo Ti to dalo do života? Ako to môžeš využiť? Moje jednotky a dvojky sú starostlivo založené v archíve. Ani červeným diplomom a oceneniami som dosiaľ nikoho mimo mojej fakulty a rodiny neohúril. Iste, poctivý prístup k štúdiu pomôže vybudovať poctivý prístup k pracovnému životu. Ale to sa dá aj bez najlepších známok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uznávam, že naše hodnotenie prišlo náhle. Možno ani nestihli vytušiť, že to nemusí byť maximum. A navyše niet priestoru na opravu. Mohli sme im priebežne naznačiť, ako na tom sú. Ešte po 8 týždňoch semestra by však boli na tom takmer všetci v skupine rovnako na najvyššej úrovni. Bola radosť ich sledovať pri práci. Svojím nadšením zapaľovali aj nás. Potom ale prišlo sklamanie v súťaži na veľtrhu, za ním hneď Veľká noc, nápor zápočtoviek v iných predmetoch a iné povinnosti. Vtedy sa náš výberový predmet, hoci aj pre ne možno dosť zaujímavý, dostal na vedľajšiu koľaj. A tam sa ukázal rozdiel medzi študentmi v prístupe a pribudli dôvody na zníženie hodnotenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ruku na srdce: dali ste predmetu maximum? Nie? Tak potom sa nečudujte, že to nie je Á-čko. A zvlášť z predmetu o podnikaní, kde nejde o vedomosti, ale o zručnosti a postoje!

Verím, že keď opadnú emócie, tak to dievčatá pochopia a nebudú hľadať príčiny vo všetkých ľuďoch a okolnostiach okolo nich. Držím im v tom palce.

Michal Žarnay

Michal Žarnay

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dosiaľ hlavne učiteľ dospelých ľudí a občiansky aktivista. Píšem o tom, na čo práve najviac myslím. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťŠpanielskoNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu