reklama

Ako na prednáške, tak aj na skúške

Dnes som skúšal Manažérsku komunikáciu, prvácky povinne-voliteľný predmet na druhom stupni. Priebeh skúšky mi ponúkol zaujímavé porovnania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Zážitkovo vedené cvičenia v zimnom semestri sa stretli zväčša s pozitívnou odozvou, väčšine študentov sa simulácie a rôzne cvičenia páčili. Snažíme sa vylepšovať aj prednášky, aktualizovať obsah, pozývať hostí z praxe, komunikovať s publikom... aby sa nestalo, že prednášajúci si idú odrapkať obsah bez spätnej väzby naň a tento bude študentov nudiť. Napriek tomu nás (teda hlavne mňa, čo som mal tri štvrtiny prednášok) niektorí študenti za ne pri anonymnom dotazníkovom hodnotení semestra poriadne skritizovali: prednášky sú nudné, nemajú "šmrnc",... po prvom pokuse som tomu dala ešte jednu šancu, ale žiadna zmena...

V prvom momente ma to zasiahlo. Fakt ide do vylepšovania prednášok nemálo úsilia aj v nabitom semestri, hoci... treba povedať na rovinu, nie je na to toľko času, ako by si to možno vyžadovalo. A navyše ak už vyvíjate materiály 10 rokov, isté zažité predstavy sa nemenia tak rýchlo, ako keby ten istý obsah teraz skladal nejaký čerstvý absolvent VŠ - isto by to spravil príťažlivejšie. A navyše hlavne prvú prednášku mám každoročne v strese kvôli rozvrhovým doťahovačkám v jej úvode, takže verím, že môj prednášací výkon odlákal polovicu auly hneď na začiatku a potom mohol byť už iba lepší.

Tak či tak, dlhodobo nízky záujem o prednášky v posledných rokoch nás aj s kolegom trápi a nevieme prísť na to prečo. Je jednoduché viniť študentov - že tí súčasní sú príliš nároční, chcú všetko dostať na podnose a v kvalite ako na Harvarde a iné ich nezaujme. Ale treba sa pozrieť hlavne na seba. A tu poriadna rana od pár prostorekých anonymov padla na úrodnú pôdu a podľa konkrétnych námetov z dodatočného feedbacku sa pokúsime o rok opäť polepšiť. Tentoraz viac vo forme ako v obsahu.

Na druhú stranu niektoré študentky z tých istých dvoch študijných skupín, odkiaľ tvrdá kritika prišla, (a možno aj tie isté, to však len hádam) ma dnes obdarúvali kyslými xichtami, keď im po písomke vyšlo C-čko, prípadne B-čko, a to sa im málilo... Nuž jednoducho povedané, keby na tu nudu do prednáškovej sály aspoň občas zablúdili a vydržali tie naše "pridlhé diskusie od témy", v ktorých sme spoločne hlbšie rozoberali tézy nadhodenej teórie a hľadali jej praktické uplatnenie, možno by sa im potom ľahšie pripravilo na A-čko. To však vzhľadom na zámerne nastavený systém hodnotenia (oddeliť poctivejších od ostatných) je pri absencii prednášok náročnejšie splniť, aj keď sa to dá. Aj dnes bolo také A-čko.

Nuž, mohol by som sa v duchu smiať ("tak vám treba, keď sa vám nepáčili moje prednášky"), ale je mi ich vlastne ľúto. Ľúto za tie postoje a očakávanie viac od druhých ako od seba. V živote to budú mať ťažšie, kým si ich neuvedomia. Ale možno sa mýlim a ony dokážu naštudované dobre zúročiť a presadia sa oveľa úspešnejšie ako tí, s ktorými sme si fajn podebatili každý týždeň na prednáške, dnes mi odovzdali písomky, ktoré bolo radosť čítať, a tak podľa pravidiel majú zaslúžené A-čko. Veď úspech v škole neznamená úspech v živote. Mám ale pocit, že tí, čo sa dokážu trochu zaťať, vydržať a trebárs prispieť ku kvalite prednášok, ktoré sa im nepáčia, konštruktívnym návrhom priamo do očí majú oproti tým s ignoráciou a anonymnou kritikou šancí viac.

V každom prípade ďakujem tým i tým za všetku spätnú väzbu a za príležitosť, že vôbec o tom môžem takto teraz písať.

Michal Žarnay

Michal Žarnay

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dosiaľ hlavne učiteľ dospelých ľudí a občiansky aktivista. Píšem o tom, na čo práve najviac myslím. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťŠpanielskoNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu