reklama

AIESEC v mojom živote

Môj vzťah k AIESEC vhodne ilustruje nedávny kontakt s Baškou zo súčasného MC. Oslovila ma ako učiteľa na Fakulte riadenia a informatiky Žilinskej univerzity v Žiline, ktorý vie, čo znamená AIESEC pre človeka. Okamžite sa vo mne zapli pozitívne spomienky na cca 16-ročné aktívne pôsobenie okolo tejto čarovnej značky: praktikant v Londýne, iksčejndžák na elsíčku, koordinátor entítí alebo potom neúnavný a vždy pripravený tréner či už pre značku ajtítítíes alebo ľubovoľné malé tréningy zručností, kde bolo treba. Naposledy v apríli 2012.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Hľadáte šikovných študentov, čo by pomohli AIESEC na ŽU? Jasné, Baška, aj ja! ... odkedy zavreli žilinskú pobočku a najcennejšie artefakty z nej skončili v mojej pivnici.

Tak sme zalovili v pamäti a spolu so skvelými spolupracovníkmi z VTP Žilina (kde prežíva ajsekársky duch aj po rokoch) oslovili zopár najaktívnejších študentov z ostatného roka. Zatiaľ márne. Keby som bol teraz študentom ŽU, tak hneď na Baškinu ponuku naskočím. Časy sa ale zmenili. V Žiline je to s ľudskými zdrojmi medzi študentami bieda...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj z tohto dôvodu som v lete dospel k osekaniu väzby na pozíciu vysokoškolský učiteľ na ŽU na jednu tretinu. Vysoké školstvo mi už ani na našej, v mnohých ohľadoch kvalitnej, fakulte akosi nekladie vhodné výzvy. Z dvojtretinovej voľnej nohy sa pohybujem v oblasti školenia manažérskych zručností a osobnostného rozvoja pre ľudí od 17 do 60 rokov.

Robím to jedine vďaka kvalitnému výcviku, ktorý som absolvoval pod značkou AIESEC a vďaka inšpirácii od množstva priateľov a známych, s ktorými som v tom prostredí prišiel do styku a s ktorými sa vždy rád stretnem, len čo to čas dovolí.

Moja manželka a jej veriaci kamaráti sa občas čudujú, prečo ma tak zaujíma osud iných ľudí okolo mňa a snažím sa im nezištne pomôcť. Aj na úkor svojho voľného času. Hoci významná časť mojej energie sa už venuje rodine, stále ma zaujímajú a fascinujú aj druhí, ktorí na sebe pracujú a ja ich môžem trošku pri tom poštuchnúť. To ma naučil AIESEC a uvedomujem si, že to potrebujem k životu, že bez toho by už nebol tak kvalitný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aj keď priority mi už nedovolia vymetať stretnutia Alumni Clubu tak, ako by som si niekedy želal, duch tejto medzinárodnej študentskej organizácie žijem naplno stále a rád stretávam nadšených kamarátov z nej pri rôznych príležitostiach. Tak snáď, alumníci, dovidenia na najbližšom konveniu? 

Michal Žarnay

Michal Žarnay

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dosiaľ hlavne učiteľ dospelých ľudí a občiansky aktivista. Píšem o tom, na čo práve najviac myslím. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťŠpanielskoNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu